Zdrowe odżywanie jest bardzo ważne – nie chodzi tylko o dbanie o figurę ale przede wszystkim o dbanie o zdrowie. Wiele warzyw skrywa w sobie cudowne właściwości. Czy znacie je wszystkie ❓
Wiele o wartościach odżywczych może nam powiedzieć już sam kolor warzywa. Warzywa w kolorze fioletowym są pełne antocyjanozydów, w kolorze zielonym obfitują w witaminę C oraz chlorofil. Warzywa w kolorze czerwonym są pełne likopenu oraz potasu.

Warzywa zielone:
🔸 kapusta włoska – zawiera w sobie bardzo dużo witaminy C i przyspiesza metabolizm,
🔸 brokuł – produkt pełen błonnika, jest bogaty w witaminę C, E, K oraz A,
🔸 brukselka – pełna jest kwasu foliowego i zalecana jest kobietom w ciąży,
🔸 szparagi – idealne do przyspieszenia metabolizmu oraz pełne magnezu i żelaza,
🔸 ogórki – uwalniają organizm z toksyn.
Warzywa czerwone:
🔸 pomidor – warzywa odmładzające i zapobiegające zawałom,
🔸 rzodkiewka – łagodzi dolegliwości związane z wątrobą i wspomaga trawienie,
🔸 papryka – pełna witamin C, A, K, B6 oraz E.
Warzywa fioletowe:
🔸 czerwona kapusta – posiada właściwości lecznicze związane z zapaleniem oskrzeli, katarem czy też oparzeniami (robi się wtedy okłady),
🔸 bakłażany – posiada właściwości, które cudownie wpływają na pracę mózgu,
🔸 burak – ze względu na wysoką ilość żelaza jest to idealny produkt dla kobiet w ciąży.

Pamiętając o tych warzywach w codziennej diecie jesteśmy pewni, że samopoczucie znacznie się polepszy – i oczywiście ZDROWIE❗😊